Några rader..

Då sitter man här och vill lämna några rader..
 
Oron i kroppen tär rätt hårt på mig. Jag är trött & lätt irriterad. Även om jag fick ett bra besked om min tumör så är den ändå inte borta. Tankarna går hela tiden runt i huvudet.. Vad händer om den tar fart? Hur kommer mitt liv påverkas av detta? Hur kommer min familj påverkas? Hur kommer det sig att en tumör blossade upp på mig? Kommer jag tappa håret om jag får medicin? Tänk om jag blir så dålig så att mitt liv förkortas?
Jag vet att det är sinnessjuka tankar. Men av det man får höra om cancer är det negativa och därför bli även tankarna så. Man får alltid höra vilka som gått bort eller hur det påverkats negativt. Men man får aldrig höra hur många som egentligen klarat sig eller blivit botade emot det. Det känns som det blir allt mer och mer som en folksjukdom.
 
Jag såg min morfars resa i kampen mot sin lungcancer, och det är nog det jag är rädd för ♥
Jag vill inte att min familj ska behöva genomlida något sånt igen, och JAG vill inte lida så som jag såg att min morfar gjorde. Det var en fruktansvärd kamp för alla i hans närhet men inte minst för honom själv ♥
Jag vet morfar att du stod såhär när vi blev "utskrivna" från sjukhuset i örebro.
För min skull ♥
 
Jag vet att jag inte ska tänka så, men jag kan inte hjälpa att mina tankar drar åt det hållet ibland.
Självklart tänker jag inte så hela tiden, men tankarna är konstant på vad som hände/ händer och kommer hända. Kanske händer det inget alls. Men det är just vetskapen att den har funnits där och inte är borttagen, utan kan faktiskt ta fart igen om det vill sig illa. 
 
Detta gör även att jag lätt tappar humöret och blir irriterad på människor i min omgivning. Men det jag behöver är glada & possitiva människor som faktiskt förstår om jag är så. Människor som drar upp mig och underlättar för mig, istället för tvärtom. Folk som accepterar och förstår att jag är känslomässigt ostabil.
 
Så förlåt till er som måste stå ut med mig och mitt ostabila-känslomässiga-ickekontrollerbara-humör, men även tack till er som gör det! ♥
 
 

 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0